Rinie heeft laten zien hoe zijn workflow in elkaar zit. Het organiseren van de verschillende mappen in een project om snel bij de gegevens te komen is essentieel.
Het verzamelen en sorteren van bestanden zoals foto’s en muziek zijn stap 1. Het maken van een AV presentatie in Proshow Producer kan met een wizard. Bij gebruik van deze optie worden de foto’s op volgorde van de bestandsnaam ingelezen. Daarna muziek erbij, alles controleren en passend maken. Een correctie achteraf is nog mogelijk. De andere methode is om alles met de hand in Proshow Producer in te voeren. Via templates en sjablonen kunnen afbeeldingen en overgangen aan gepast worden. Uiteraard kunnen tussen de foto’s filmbeelden ingevoegd worden. Tot slot het exporteren van het eindproduct. Het formaat waarin je dat doet is vrij te kiezen. Een export van een AV presentatie in hoge resolutie, kost wel veel tijd. Een stevige computer met snelle processor en veel werkgeheugen is zeer aan te bevelen. Rinie heeft ons uitgedaagd om bij de volgende Expositie in November 2016 ook minimaal 1 AV presentatie te laten zien. Wil je ook wat voorbeelden zien, Klik dan op de link http://www.daffotovideoclub.nl/ Een zeer geslaagde eerste stap in uitwisseling tussen fotoclubs. Rinie, bedankt voor je uitleg en demonstraties. Rico
1 Opmerking
Zaterdagochtend om 9:00 verzamelden we ons bij het MFA. Het was fris maar droog en we hadden er zin in. Nog maar een week eerder waren Tony, Loek, Andre en Ronald op verkenningstocht naar Rotterdam geweest. Toen een grijze dag, vandaag leek het toch wat beter. We wilde net vertrekken toen Annemiek ons via de app meldde dat haar trein helaas niet vertrok. Eén auto ging dus via het CS en we waren op weg. Onderweg trok het zelfs een beetje open en na een strak uurtje stonden we op de Noordhelling (gouden tip: afslag 24, gratis parkeren bij de McDonald). Hier namen we de tram en een kwartier later stapte we uit op het stationsplein. Enkele leden wilde meteen al de apparatuur tevoorschijn halen maar we liepen door naar Brasserie Engels in het voormalig groothandelsgebouw voor een kopje koffie. Hier werden fototoestellen geprepareerd en op tafel gelegd (een kleine middenstandsauto) en nog een organisatorisch woordje van Tony en we mochten los! Het stationsgebouw en het plein waren de eerste prooi. Bij de zwart marmeren muur van de Delftse Poort werd een merkwaardige spiegeling van een trekpopje met een derde been vastgelegd. Groepsgewijs liepen we daarna richting het Hofplein. En het moet gezegd: Rotterdam is een echte stad. De hoogbouw vliegt je om de oren. Bij de Delftse vaart verder via de achterkant van het stadhuis en over de markt naar de markthal. Hier natuurlijk naar binnen om wat op te warmen maar ook om te genieten van de kruiden en etensluchtjes en het fantastische plafond. Buiten weer verzamelen en richting de kubuswoningen en het potloodgebouw. Omdat de interne klok zich meldde liepen we naar het eetadresje waar het Apartt maar lekker eten was. De eigenaar was blij verrast dat we inderdaad, zoals een week ervoor aangemeld, op kwamen dagen. Nadat we wat technieken, ideeen, buienradar en de tijdsplanning besproken hadden ging een groepje rechtstreeks naar de Willemskade, voor hun poging de Maas ‘stil te gaan leggen’. Gewapend met statief en een sluitertijd van ongeveer een halve minuut is het ze gelukt. De andere gingen via de uitgestippelde wandeling (oude binnenhaven, maritiem museum) ook richting de Erasmusbrug. Hier zwermden we alsnog uit over de Kop van Zuid naar o.a. het overbekende Hotel New York. Om 16:00 uur bij de tramhalte bij het Luxor Theater begon het wat te regenen en lieten we ons moe maar voldaan weer terug bij de auto brengen. Al met al waren we volgens planning om 17:30 weer in Veldhoven. Een gezellige en geslaagde dag. Bedankt voor de lovende appjes aan de organisatoren! Ronald Dat je ook lol kunt hebben tijdens de algemene ledenvergadering. Dat de doorstroom binnen de club laag blijft en we nog altijd een wachtiljst hebben. Beide tekenen de sfeer binnen de club. En dan zijn we ook nog eens op een gevarieerde manier serieus met fotografie bezig. Wat willen we nog meer. Het bestuur is weer volledig. Henri koos ervoor af te treden volgens het schema en draagt het stokje van het secretariaat over aan André. Henri, dank voor je jarenlange inzet voor de club en fijn dat je de website nog wel blijft beheren. Welkom aan André, ook wel onze nieuwe spammer! Loek was ook herkiesbaar, blijft in het bestuur en houdt onze jaarlijkse expositie als aandachtgebied. We zijn er blij mee, Loek! En Rico is het interimmen zo goed bevallen dat hij vanaf nu vast deel uitmaakt van het bestuur en zich samen met anderen inzet om de activiteiten te organiseren. Super dat je de tijd hebt kunnen vinden (of nog gaat zoeken) om zo actief te zijn voor de club! Daarnaast worden meer leden actief in commisses: De expo-commissie krijgt versterking van Jeroen en Frans. Rien gaat zich inzetten voor de activiteitencommissie. Tony gaat de cursus voor het bespreken van foto’s volgen en neemt daarna mogelijk zitting in de besprekingscommissie. Wie al deelnam aan een commissie blijft dat ook doen, waardoor we nu een bredere basis hebben voor het organiseren en regelen en we een actieve club kunnen blijven. Dank aan allen! Hier zie je de samenstellingen van het bestuur en de commissies. En verder.... dat lezen we in de notulen. Met alle uitgesproken plannen en voornemens is zeker dat we weer een mooi fotojaar gaan beleven. Paula |
Archief
Oktober 2024
|