|
07:00 uur ‘Kukelekuu nondejuh zei de haan’, zorg ervoor dat je op tijd bij MFA-noord komt te staan. En als je denkt dat geloof ik niet, nou de huidige wekkers kun je met AI zodanig instellen dat er hele boerderijgeluiden eruit komen. Goed gemutst wordt deze dag weer aanvaard.
Na wat piepen en kraken is de camera weer gevonden, de batterijen zijn weer ladend enthousiast vol gedaan en de kaarten wachten met smart wat nu weer opgeslagen moge worden. Na diverse tassen koffie, wordt de reis aanvaard. Op de afgesproken plek staan de voor deze aimabele blogger vele ‘bekende zottekus’ al te wachten. Helaas komen op het allerlaatste moment nog wat afmeldingen binnen met als gevolg dat uiteindelijk 12 personen om 08.45 uur met veel plezier naar Lier vertrekken. Na heel lang de stippellijn op de weg gevolgd te hebben zijn alle voertuigen op plaats van bestemming ‘Randparking De Mol – Benedenlaan’ gekomen. En zoals het hoort, wordt en masse het centrum van Lier benaderd om de echte Lierse mensen te confronteren met de aanwezigheid van 15 dolenthousiaste FBI-leden. ( 3 leden waren rechtstreeks naar Lier gereden. ) Waar dat enthousiasme vandaan kwam is een onbeschrijfbaar fenomeen want de pretpapjes of spraakwatertjes waren nog niet genuttigd. Met de gedachte, dat de aanwezige FBI-leden weer genoeg schrijfvoer gaan geven voor deze blog, wordt iedereen getrakteerd op een koffie/thee en een plaatselijke ‘hap slik weg’ lekkernij. Wat dat weer was, ‘Joost mag het weten’. En laat deze man nu net niet aanwezig zijn. Tsja je voelt hem al aankomen, de vraag blijft ook voor deze blogger onbeantwoord. En nu richt ik mij naar de lezer die niet aanwezig was bij de citytrip. Dit was weer zo’n dag die je niet had willen missen. ‘Wa dees plezante dag gaat brenge gaat ge nu leezuh. Welke zotte streken de leden hebben uitgehaald willen ze liever niet aan het papier toevertrouwen’. Maar ge kent de inmiddels de welbekende schrijfstijl. Het verslag begint, ‘here we go…’ 😊 Op het terras naast de Zimmertoren krijgt iedereen van Hans op een A4-tje de foto opdrachten, een plezant visiteboekje en een platte kaart van Lier overhandigd. Vervolgens gaf Hans iedereen de gelegenheid om ook een keer te grabbelen in een dichte doos. Vervolgens had iedereen een eend of meer in de hand, die niet tot de inheemse flora & fauna behoren. De organisator(en) leek het wel leuk, om het creatieve vermogen van het individu te testen. M.a.w. ‘maak een humorvolle foto met de prop’, behoort tot één van de opdrachten. Nadat iedereen zijn/haar buddy heeft gevonden werden door sommigen direct de strijd aangegaan met de opdrachten. Andere gaven de voorkeur om zich eerst te ontdoen van overbodige levenssappen om daarna met volle overgave Lier onveilig te maken. Met de camera in de aanslag werden onderstaande opdrachten aanvaard en trokken de eerste leden naar de Schaapekoppenstraat om daar aan de eerste opdracht te voldoen. En zo kon velen zien hoe een individu van deze club op schaamteloze wijze een schaap beklom om ‘een foto te maken’. Om het individu in bescherming te nemen worden de foto’s van deze handelingen niet in deze blog getoond. Hierna kon de Begijnhof bewonderd worden. Vele kleine huisjes worden in deze omgeving gerenoveerd. Sommige trokken de stoute schoenen aan, en gingen urbexen. Dat was niet de opdracht maar wel mooi om te doen. Op een andere locatie zagen leden kans om op creatief de eenden te laten vliegen. Dat dit gebeuren weer voor een complete verkeersopstoppingen het gevolg was werd maar voor lief genomen. Of dit leuke foto’s gaat opleveren zullen wij later gaan zien. Uit aanwezigheid kan ik schrijven dat er meer dan genoeg zijn gemaakt. Daarna was de Grote Markt aan de beurt. Opdracht 3 was hier van toepassing. ‘Maak een foto van een echte Lierse mens’ . Maar om nu iedereen naar hun ID te vragen om te kijken of zij echt uit Lier komen was weer een andere uiterste. Met vele tactieken werden diverse personen op de gevoelige sensor vast gelegd. Vervolgens was de opdracht om bij Het Groot Spui een mooie lentefoto te maken. Nu is de blogger ter ore gekomen dat er ook varianten zijn op deze opdracht. Of dit de goedkeuring kan krijgen zal ergens in juni bij de presentatie van de foto’s blijken. Rond 13:00 uur krijgt iedereen de gelegenheid om te lunchen bij Nethe & Drinke. De ambiance was groots de keuze helaas niet. 15 personen kregen te horen dat uit slechts 5 gerechten gekozen kon worden. Dat was niet bevorderlijk voor de spontane hongerstress die daardoor weer ontstond. Uiteindelijk werd voor compromissen gekozen. De tactiek ‘Ik lust dit zullen wij dit dan maar nemen’ werkte goed. En zoals wij allen weten vliegt de tijd onder het genot van drank en spijs. Na het afrekenen werd de resterende tijd tot 16:00 uur vrij besteed. En zo kon het gebeuren dat de een met de boot de verkoeling van de Binnennete wilde ervaren terwijl een ander de gezelligheid van het bruisende Lier opzocht. Of dit nog leuke foto’s heeft opgeleverd zullen wij later wel zien. De samengevatte foto opdrachten zijn: 1.Maak gewoon een mooie foto van Lier 2.Foto met prop in de Schaapenkoppestraat 3.Een foto van een echte Lierse mens 4.Lentefoto 5.Maak een foto met de prop. De foto moet vol humor zijn. Uiteindelijk verzamelden alle leden bij het inmiddels bekende terras naast de Zimmertoren. Om daar uiteindelijk nog een drankje te nuttigen. De meeste genoten van hun drank. Slechts één vrouwelijke schoonheid kon het aangebodene vocht niet waarderen. Met een zeer galante tik werd het vocht over de tafel gelanceerd. Wat er daarna aan vocabulaire uit haar strotje kwam, kon de internationale jury niet met douze points waarderen. Gelukkig waren de camera’s en andere toestellen vochtproof. Met vereende krachten werd erger voorkomen. Uiteindelijk was dit een mooie aanleiding om de aftocht in te luiden en het vredige Lier achter ons te laten. Sommige combineerden het nuttige met het aangename en zagen kans om bij een tankstation zich heel erg rijk te tanken. En zo kon het gebeuren dat sommige met een voldaan gevoel en een lichtere beurs de Nederlandse grens al lachende kon begroette. Meerdere creatieve foto’s zijn al op de app geplaatst. Zodat de thuisblijvers toch een beetje indruk hebben kunnen krijgen van de leuke Lierse sfeer. De overige foto’s kunnen uiterlijk 27 mei worden ingeleverd. ( Sturen naar [email protected] ) Ook nu weer kunnen de leden die aanwezig waren beamen dat de organisator(en) weer een zeer geslaagde dag in elkaar heeft gezet. Een grote dank gaat naar Hans uit. Deze blogger denkt ‘Ga zo door, het zit in je, je kunt het, JOE AAR DE TJOEZEN WAN’. De leden kijken uit naar de volgende citytrip, waar dat ook moge zijn. Een laatste anekdote voordat deze blog weer wordt gesloten, raad eens wat vanavond op menu staat. ‘Eend met pr… ‘ Als vanouds groet deze blogger de lezer weer vrolijk, zegt salukes, en hopelijk zien wij elkaar weer bij de volgende FBI-avond. René
0 Opmerkingen
Laat een antwoord achter. |
Archieven
Juni 2026
|